Strona główna | RealizacjeMetrostav zrealizuje kontrakt o wartości ok. 23 mln euro na metro w Stambule

Metrostav zrealizuje kontrakt o wartości ok. 23 mln euro na metro w Stambule

Metrostav rozbuduje sieć metra w Stambule w ramach wartego ponad 23 miliony euro kontraktu. Inwestycja obejmuje konstrukcję zajezdni dla pociągów metra wraz z tunelami technicznymi oraz niezbędną infrastrukturą do obsługi powstającej linii M7 Kabatas - Mahmutbey. Powstanie zajezdni jest kluczowe dla eksploatacji pociągów kursujących na blisko 25 kilometrowej trasie kolei podziemnej, której otwarcie planowane jest w 2018 roku. Aktualnie w Stambule funkcjonuje 5 linii metra, na których znajdują się 73 stacje. Na trasie kolejnych 4 linii będących w budowie, planowanych jest 71 przystanków.

Za realizację projektu odpowiedzialna jest spółka zależna Metrostav Ankara Insaat, która powstała w 2015 r. w celu prowadzenia inwestycji na rynku tureckim. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu, w którym brało udział 41 firm i konsorcjów, 18 stycznia 2017 r. podpisano umowę na realizację zajezdni obsługującej linię M7. Budowa w Stambule to kolejny, po inwestycjach w Norwegii i Austrii, element ekspansji na nowe rynki europejskie.

"Wybór Metrostav do realizacji ważnego elementu linii M7 jest efektem aktywnej obecności na międzynarodowych rynkach. Spółka, która powstała w celu budowy praskiego metra, ma w swoim portfolio liczne zrealizowane inwestycje infrastrukturalne i tunelowe, jak np. kompleks Blanka w stolicy Czech. Metrostav znany jest z imponujących oraz trudnych technicznie projektów, posiada również nowoczesny sprzęt a także doświadczonych pracowników. Dzięki temu może stale poszerzać zakres działalności i realizować projekty w całej Europie. Spółka ma nadzieję, że inwestycja w Stambule to dopiero początek wieloletniej współpracy z tureckimi partnerami - jest to bardzo perspektywiczny rynek" - mówi Radim Cap, dyrektor Metrostav Polska.


Metro w Stambule należy do najstarszych na świecie, pierwszy tunel podziemnej kolei powstał już w 1875 roku. Intensywny rozwój sieci metra nastąpił jednak dopiero po 1989 roku, gdy rozpoczęto budowę współczesnych linii. Obecnie metro w największym tureckim mieście składa się z 5 linii o łącznej długości ponad 95 km i przewozi rocznie prawie 385 milionów pasażerów.

Źródło i zdjęcia: Metrostav

CZYTAJ WIĘCEJ

Przebudowa wiaduktów w Ostrawie



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Poradnik inżyniera. Ochrona przeciwpożarowa konstrukcji betonowych

Konstrukcje betonowe, pomimo wysokiej odporności samego materiału na działanie ognia, również należy projektować z uwzględnieniem aspektu nośności ogniowej. Wraz z ekspertem Paroc wyjaśniamy, jak określać i dobrać odpowiednią metodę ochrony dla dźwigarów, kolumn, ścian i płyt z betonu. Czytaj więcej