Strona główna | RealizacjeSkanska: ruszyliśmy z budową pierwszego parkingu Park&Ride w Poznaniu

Skanska: ruszyliśmy z budową pierwszego parkingu Park&Ride w Poznaniu

Z myślą o mieszkańcach Poznania i okolic Skanska zbuduje pierwszy w stolicy Wielkopolski parking Park&Ride. Parkingi tego typu mają zachęcać kierowców do pozostawiania samochodów na obrzeżach miasta i przesiadania się na komunikację miejską. Plac budowy zlokalizowany u zbiegu ulic Szymanowskiego i Smoleńskiej już został przejęty. Parking będzie gotowy pod koniec 2017 r.

"Zgodnie z planem w ramach inwestycji powstanie 130 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym 6 miejsc dla samochodów osób niepełnosprawnych" - mówi Maciej Karlic, kierownik budowy, Skanska. "Ponadto pojawią się też zadaszone miejsca do parkowania rowerów wraz z zestawem naprawczym oraz miejsce pod ewentualny przyszły montaż stacji rowerów miejskich. Będą też chodniki, schody i pochylnie. Budujemy z korzyścią dla mieszkańców Poznania i okolic. Parking Park&Ride zmniejszy korki w centrum miasta, a tym samym obniży poziom zanieczyszczenia powietrza oraz hałas" - dodaje Maciej Karlic. Inwestycja jest realizowana w formule D&B.

Na parkingu pojawi się nawierzchnia z kostki betonowej. Parking będzie też posiadał kanalizację deszczową, oświetlenie i monitoring, a jego obsługa będzie w pełni zautomatyzowana i nadzorowana przez Centrum Zdalnego Zarządzania Parkingami. Dodatkowo, na terenie miasta pojawią się tablice zawierające informację o lokalizacji parkingu oraz liczbie wolnych miejsc.

"Inwestycja stanowi uzupełnienie węzła komunikacyjnego "Os. Sobieskiego", w ramach którego funkcjonuje pętla poznańskiego szybkiego tramwaju PST i autobusów miejskich" - mówi Krzysztof Kaczanowski, Poznańskie Inwestycje Miejskie. "Parking Park&Ride przy ul. Szymanowskiego zaprojektowany został z myślą o kierowcach podróżujących na co dzień samochodami osobowymi oraz rowerami, którzy po zostawieniu pojazdu na parkingu, zamierzają korzystać z komunikacji miejskiej. System parkingowy będzie w całości kompatybilny z poznańską elektroniczną kartą aglomeracyjną (PEKA)" - dodaje Krzysztof Kaczanowski.

Jest to kolejna, multikompetencyjna inwestycja realizowana przez Skanska dla miasta Poznania. Inne to m.in. remont ul. Dąbrowskiego czy przystanki wiedeńskie przy ul. Strzeleckiej.

Źródło i wizualizacja: Skanska
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Poradnik inżyniera. Ochrona przeciwpożarowa konstrukcji betonowych

Konstrukcje betonowe, pomimo wysokiej odporności samego materiału na działanie ognia, również należy projektować z uwzględnieniem aspektu nośności ogniowej. Wraz z ekspertem Paroc wyjaśniamy, jak określać i dobrać odpowiednią metodę ochrony dla dźwigarów, kolumn, ścian i płyt z betonu. Czytaj więcej