Strona główna | RealizacjeStrabag: Obwodnica Kościerzyny już przejezdna

Strabag: Obwodnica Kościerzyny już przejezdna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku otworzyła obwodnicę Kościerzyny. Jej realizacja trwała 3 lata i kosztowała 168 mln zł brutto. Inwestycję w formule "Projektuj i buduj" wykonało konsorcjum firm z Grupy STRABAG.

Nowa trasa ma 7,6 km długości oraz 2 pasy w jedną stronę i jeden w przeciwną (2+1). Oprócz samej drogi konsorcjum wybudowało cztery węzły drogowe, łączące główną arterię z drogami niższej kategorii - "Kościerzyna Zachód", "Kościerzyna Południe", "Kościerzyna Wschód" oraz "Wieżyca", posiadające rezerwę pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2.

Ponadto w ramach inwestycji powstały: przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Powstał również 122-metrowy wiadukt nad liniami kolejowymi i kilka wiaduktów drogowych. Wykonawca zamontował ekrany akustyczne i posadził zieleń izolacyjną. W realizacji inwestycji nie zabrakło również przebudowy i budowy dróg dojazdowych.

Kościerzyna do tej pory była jednym z najbardziej zakorkowanych miast w województwie pomorskim, gdyż przecinają się w niej trasy, po których odbywał się ruch tranzytowy: DK20 Stargard Szczeciński - Gdynia i DW214, a także DW 221 łącząca miasto z Gdańskiem. Zrealizowana przez STRABAG obwodnica ominie miasto od południa i wyprowadzi ciężkie pojazdy z gęstej zabudowy.

Źródło i zdjęcie: Strabag
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Ochrona przeciwpożarowa konstrukcji betonowych

Konstrukcje betonowe, pomimo wysokiej odporności samego materiału na działanie ognia, również należy projektować z uwzględnieniem aspektu nośności ogniowej. Wraz z ekspertem Paroc wyjaśniamy, jak określać i dobrać odpowiednią metodę ochrony dla dźwigarów, kolumn, ścian i płyt z betonu. Czytaj więcej