Betonomieszarki na podwoziu Arocsa w Bosta-Beton

Ocena: 5
8540

Ołtarzew/Bydgoszcz. W sierpniu w oddziałach Przedsiębiorstwa Produkcji Mas Betonowych Bosta-Beton Regionu Północnego: Bydgoszczy, Olsztynie i Płocku, rozpoczęło pracę osiem nowych betonomieszarek na podwoziu Arocsa 5 3240 B 8x4/4. To kolejna transakcja firmy w ramach wieloletniej współpracy z marką Mercedes-Benz Trucks i EWT Automotive.

 

Dwa z odebranych pojazdów trafiły do bazy firmy w Bydgoszczy. – Większość pojazdów w naszej flocie to Mercedesy, choć używamy także innych marek – mówi Michał Baran, zastępca dyrektora ds. Produkcji Regionu Północnego. – Dzięki temu mamy porównanie i pod wieloma kluczowymi względami wypada ono na korzyść Mercedesa. Najważniejsza jest niezawodność – w dostawach betonu jakiekolwiek wyłączenie pojazdu z eksploatacji to poważny problem. Na przestrzeni lat eksploatacji różnych marek widzimy wyraźnie, że w przypadku Mercedesów wskaźnik bezawaryjności jest najniższy. Drugi istotny parametr to zużycie paliwa, a pojazdy z gwiazdą są oszczędniejsze pod tym względem.

W bydgoskim oddziale pracuje łącznie siedem pojazdów z gwiazdą na masce z bardzo różnych roczników. Najstarsze z nich to pompy do betonu na podwoziu Mercedesów z 1997, 1999 i 2004 roku. – W dalszym ciągu sprawują się doskonale – podkreśla Michał Baran. – Nowsze są betonomieszarkami: oprócz dwóch najnowszych Arocsów, mamy jeszcze dwa z 2021 roku.

Pojazdy, które rozpoczęły pracę w sierpniu, są wyposażone w zabudowę Liebherr o pojemności 9 m3, która w połączeniu z DMC Arocsa zapewnia odpowiednią efektywność przewozu mieszanek. Samochody jeżdżą na krótkich, lokalnych trasach, liczących przeciętnie ok. 20 km, jednak wykonują ich w ciągu dnia kilkanaście. – Transportujemy wszelkie rodzaje mieszanek betonowych: od betonu konstrukcyjnego przez specjalne po drogowo-mostowe – wszystko zależy od zapotrzebowania klienta – mówi Michał Baran. – Obecnie najbardziej prestiżową inwestycją, na potrzeby której dostarczamy mieszanki betonowe, jest rozbudowa Opery Nova w Bydgoszczy o czwarty krąg. W ostatnim czasie zakończyliśmy również dostawy na potrzeby budowy trasy ekspresowej S5 na odcinkach w województwie kujawsko-pomorskim.

Istotnym atutem zakupionych w EWT Automotive betonomieszarek na podwoziu Arocsa jest komfort, który docenili kierowcy: wygodny amortyzowany fotel oraz kamera 360 st., zapewniająca większe bezpieczeństwo i lepszą widoczność, sprawiają, że jazda w ruchu miejskim jest łatwiejsza.

Nowe Arocsy 3240 B 8x4/4 są wyposażone w silniki OM 470 drugiej generacji i automatyczne skrzynie Mercedes Powershift 3 z programem do jazdy offroad, tempomaty, a także w innowacyjne technologie Mercedes-Benz Trucks, takie jak bezlusterkowy system kamer i wyświetlaczy cyfrowych MirrorCam.

Źródło: Daimler Truck

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: